4. novembril esitleti Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis värskelt avaldatud õpikut „Kaasav haridus“. Tegemist on esimese eestikeelse kaasavat haridust põhjalikult käsitleva õpikuga, mis on mõeldud eelkõige õpetajakoolituse esma- ja täiendusõppijatele.
Raamatu eesmärk on aidata mõista kaasava hariduse olemust ja olulisust, toetada selle praktilist rakendamist ja arendada õppeasutuste meeskondi professionaalselt. Üheksast peatükist koosneva õpiku alguses tutvustatakse kaasava hariduse mõistet, selle ajaloolist kujunemist ja rakendamise võimalusi. Järgmistes peatükkides pööratakse tähelepanu kaasavale hariduskorraldusele rühma- või klassiruumi praktikas, kirjeldatakse õppimise aluseid ja seda, kuidas toetada õpiraskustega õppijaid ning lapse sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengut.
Samuti avatakse õpikus õpetaja ja lapsevanemate koostööd, õpetaja professionaalse arengu teemat, keskendudes õpetaja tegevusvõimekusele ja refleksioonile. Raamatu viimane peatükk võtab luubi alla õppimise ja õpetamise uurimise põhimõtted ja levinumad praktikaid, keskendudes tegevusuuringu metoodikale.
Mitmed õpiku peatükid valmisid koostöös kolleegidega Tallinna Ülikoolist, mille kaasava hariduse töörühma liikmed andsid Tartu Ülikooli erinevate üksuste töökaaslaste kõrval olulise panuse ka õpiku retsensentidena. Õpiku koostajad loodavad, et õppematerjal toetab erinevate õppijate õppimist ning targema ja hoolivama ühiskonna kujundamist.
Õpiku andis välja Tartu Ülikooli kirjastus ja selle eri peatükkide autorid on Kati Aus, Lii Kaudne, Tiina Kivirand, Äli Leijen, Pille Nelis, Kaja Pastarus, Margus Pedaste, Katrin Poom-Valickis, Gerli Silm, Carolina Šuman ja Ada Urm.
Õpikut saab soetada Tartu Ülikooli kirjastusest ja sellega on võimalik tutvuda ülikooli DSpace’is.